wtorek, 26 lutego 2013

cynamon i czosnek




Gościnnie na Jomafelo mamy od dłuższego czasu występ cieciorki. Jakoś tak wyszło, nie planowałem tego specjalnie ale gdybym miał powiedzieć co gotowałem najczęściej to właśnie ciecierzyca na sto sposobów - dla rodziców hummus dla dzieci "kulki" czyli po prostu ugotowana. 


Tym razem znowu zostało mi trochę z porcji na hummus i zrobiłem coś takiego. Raz próbowałem tego dania z polskim ziemniakiem a tym razemwrzuciłem IMPORTowanego batata. Sorry Slow Food :)   

Cynamon i czosnek: 

2 szklanki ugotowanej ciecierzycy
1 szklanka pulpy pomidorowej
3 szklanki bulionu warzywnego
2  duże bataty
4 ząbki czosnku 
1 duża cebula żółta    
mix przypraw (po 1 łyżeczce) : kurkuma, kumin,sól cynamon, pieprz czarny, imbir mielony
natka pietruszki
oliwa 

                                                                                  

Do garnka z rozgrzaną oliwą wrzucamy posiekaną drobno cebulę i czosnek - trzymamy na ogniu aż cebula zmięknie i lekko zbrązowieje ok. 5 minut. Następnie wrzucamy mix przypraw, mieszamy i zalewamy bulionem oraz pomidorami. Dodajemy pokrojone ziemniaki i ciecierzycę. Doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy ogień i gotujemy pod przykryciem ok. 20 minut aż sos zgęstnieje i ziemniaki zmiekną. Podajemy z ryżem, posypane natką pietruszki. 

Brak komentarzy: